ISAAC-konferansen 2024

To forelesere avbildet ved powerpoinpresentasjon om ASK-støtte, bilder for trær og apekatter

Haukåsen skole og Holmen skole var en av hovedforeleserne på ISAAC-konferansen i Danmark 18. - 19. mars 2024. Vi holdt plenumsforelesning om det matematiske språket til 200 deltakere og hadde workshop hvor deltakerne fikk jobbet med praktiske eksempler.

Forelesningen hadde en praksisnær tilnærming til tema og belyste spørsmålene: Hvordan bygger vi det matematiske språket? Hvordan tilrettelegger vi for at elever med behov for ASK skal få uttrykt seg og deltatt aktivt i matematikkundervisning når man jobber med åpne og rike oppgaver, utforskning og problemløsning i matematikkfaget?

Presentasjon av foredragsholdere:
Synnøve Flatebø Hoelseth er cand.ed. og arbeider ved Haukåsen skole som spesialpedagogisk veileder. I tileg er hun universitetslektor på Universitetet i Sørøst-Norge og er emneansvarlig for ASK 1. Synnøve har videreutdanning i matematikk 1.-7.

Anita Nilsson er barnehagelærer med undervisningskompetanse 1. – 4. og spesialpedagogisk kompetanse. Hun har videreutdanning i ASK 1 og matematikk 1.-7. Hun har tidligere jobbet på Haukåsen og jobber nå ved Holmen skole som kontaktlærer i spesialgruppe.

Her kan du lese med om ISAAC –  International Society for Augmentative and Alternative Communication.

En gruppe mennesker som sitter ved et bord og jobber med ASK-symboler