Ergoterapi ved Haukåsen skole

Ergo1

Sansetrening
Ergoterapeut og musikklærer arrangerer sansetrening hver uke med noen av elevene. Her er målet å bruke alle sansene vi har tilgjengelig. Skoleåret 2018/2019 var temaet  «vann og strand»; Elevene får kjenne, se, høre, lukte og kanskje til og med smake på ulike ting som har med temaet å gjøre.

Ergo2

Vi «besøker stranda», hører lydene fra vann, bølger og måkeskrik. I fjæra finner vi og kjenner på sand, skjell, og varme steiner. På «fisketur» får elevene holde fangsten i hendene. Vi avslutter timen med temamusikk og dans.

Elektrisk rullestolkjøring

Ergo3

Det er ukentlig  «kjøreskole» med elektrisk rullestol. Gruppen ble startet opp i fjor høst av ergoterapeutene (med god hjelp av fysioterapeutene). Når vær og sesong tillater det, øver vi på kjøring ute. Elevene får oppleve varierte aktiviteter til musikk; hinderløyper, sisten og gjemsel blir brukt til motivasjon og glede.

Ergo4

Saken ble første gang publisert 01.03.2019