Verdens fysioterapidag markeres på Haukåsen fredag 7. september!

Fysiodag

Det at potensialet er individuelt definert betyr at fysioterapeuter virkelig må innta en pasientsentrert tilnærming. Fysioterapeuter blir oppsøkt av alt fra små babyer til eldre mennesker, fra mennesker med store funksjonshemminger til atleter på toppnivå. Gjennom vårt fokus på fysisk aktivitet, bevegelse og individuelt tilpassede øvelser hjelper fysioterapeuter å sikre at den enkelte oppfyller sitt potensiale - uansett nivå.

Fysioterapitjenesten ved Haukåsen skole er driftet av Bydel Alna under Helsestasjon og skolehelsetjenesten. Fysioterapiavdelingen har lokaler på Haukåsen skole, hvor det jobber 7 fysioterapeuter. Fysioterapeutene gir oppfølgning til elever med fysioterapibehov ved skolen etter avtale med elevens bydel.

Dagen skal markeres med brask og bram for elever og ansatte. Det blir quiz i lunsjen for de ansatte. Det blir også en rebusrunde i gangen som elevene kan gjennomføre klassevis i løpet av formiddagen. Klokken 12.10 blir det felles premieutdeling og en overraskelse!