Fokus på aktiv deltagelse i MTD

MTD2

Meddeltakelse i å lese bok eller synge en sang, har MTD testet ut. Elevene bruker tobii og bryter for å delta og samtlige elever har vist glede og ivrighet i å være medleser og medsanger.

mtd3

Det er mål innen både samspill og kommunikasjon vi jobber med i disse aktivitetene.

Lamberd ser på vennesymbolet på tobiien. « Skal vi være venner» sier maskinen og den voksne leser videre i boka." Hvilket dyr er det»? spør den voksne . Lamberd ser på bildet og ser på løven på tobiien og sier «løve». Slik  samleser Lamberd og den voksne boka «Den lille musa som leter etter en venn».

mtd4

De andre i klassen bruker bryter til å synge Per Olsson og Tre små fisk. « Iaiaå» synger de med på Per Olsson. «Bob bob dædi dædi bob bob bob su» er refrenget på tre små fisk. Dette er gøy og de trykker ivrig. En av elevene liker Michael Jackson og spiller « Billy Jean» for fullt. Han leser også « Hvor er Molly»- boka  og trykker på bryteren som sier « Hvor er Molly» og sammen leter de ivrig bak klaffene, er Molly der?mtd1