17.mai-tog 2018

17. mai tog Slottet flagg

Det har vært tradisjon for at tidligere elever ved Haukåsen og Nordvoll skole har fått deltatt i 17. mai-toget i Oslo sentrum. De har da gått sammen med Haukåsen i toget. I år er gitt tydelig tilbakemelding fra 17. mai-komiteen på at dette ikke lenger er mulig. Dette til tross for at det har latt seg gjennomføre tidligere år.

17. mai-tog skal være for elever som går fra 1. til 10. trinn, samt 3. klasse på videregående skole i Oslo kommune. Se retningslinjer fra Oslo kommune ang. hvem som kan gå i tog.

Vi forstår at dette oppleves vanskelig for noen, da dette har vært en lang tradisjon. Dette har ikke Haukåsen skole noen innvirkning på.

Voksne som ønsker å gå i 17. mai-tog henvises til borgertog, som arrangeres i de ulike bydelene. Der kan også tidligere elever delta.